Saturday, February 13, 2010

OMONG OMONG VALENTINE....

hari valentine...
bahase melayu hari memperingati kekasih la agaknyer...
lebey kurang a...hehheh...
bile sebot je pasal hari kekasih nih teringat kat hari2 yg
pernah la aku lalui dulu...
back track minda aku teros terpatah balik cerita2 pahit
yg penah jadi kt aku...
ye la....mase skolah orang sebok becinta monyet aku xheran pon...
aku rase benda 2 xpenting...mase tu la..
ade la jugak tersangkot 1-2 orang tp pd aku biase2 jep..

cerita bermula mase aku lepas skolah...
bechinta ngan broken heart mmg mcm kambing biri2 ngan bulu
kambing tu...hanye bole dipisahkan ngan pencukur bulu kambing sahaje...
(apela yg aku merepek nih)....
time bechenta aku xmau cerita la..pasal konfem sumer indah2 je...
nk2 lak kalo 1st love tu...peghhh....mmg ko ngan dia je dalam dunia nih...
mane ade org laen...
perjalanan selepas putus chinta tu yg nk diceritakn...sekadar berkongsi dan
muhasabah diri....


~bermula la dengan.....

stage 1
shock!!tu je bole menggambarkn perasaan mase tu....tertanyer2
nape leh jadi camni..time ni la sumer benda jd xkene....sampaikn nk makan
pon bole menangis a...duduk dlm bilik gelap...layan perasaan...pastu tetido..
bangun....layan balik perasaan...tetido balik....benda2 tu jd rutin seharian..
padahal kalo nk diikot kn...bechenta xde la sehebat mn pon...dating pon
tepi longkang je...

stage 2
biase la....da bape lame putus pon still dok deny lg...dok mengharap lg..
kononnyer dia datang balik la....time ni la baru menggelabah nk tau ape yg
dia suka..ape yg xsuka..konon2 kalo ko wat ape yg dia suka..dia dtg balik..
hmphhh...dalam mimpi pon xdatang....

stage 3
mule la start perasaan kecewa yg amat sangat dalam hati nih....m
cm2 dh
cube...tp still xberjaya...mula la nk start salahkn diri sendiri...mn x nyer..
mengharap things back to normal...tp xkesampaian...mase ni la br tau
makna frust menonggeng tu ape....mmg tetonggeng betol la...

stage 4
time ni mmg lost giler....xtau nk watpe...mmg hilang arah la...
mase ni la setan paling best nk merasok....kalo hati aku xkental...

mmg aku da jadi budak pompuan yg nk terjun bangunan LRT tu..
siap masok tv lagik....org len pon putus chenta jgk...tp xde la satu malaya
tau...bodoh betol....

~selang beberapa tahun~

stage 5

time after time...masa tu pengubat duka....betol sgt la tu...baru la nk
memahami ape yg jd sebenarnyer...baru la sedar dia tu mmg dicipta
untuk meninggalkn dan menyakitkn...kesan luka mmg akan jadik parut...
tp kene tgk jgk luka tu dalam mn....lg dalam lg lambat nk baek..tp dh semakin
elok..mau x nyer...kalo sblm ni aku tgk couple yg lalu dpn aku...suka - ski aku
je ckp diorng xtahan lame..pade aku chenta tu mcm fairy tale je...
citer dongeng yg tunjuk kt tv...

stage 6
redha je ape yg berlaku..benda dh jadi....nak nanges pon da kering dh..

time ni la nk reset balik otak ni...reset pelan2...jgn gelojoh...mase di pihak
aku....

dari stage 1 sampai 6 tu makan mase dalam lebeh dr 4tahun dalam hidop
aku tu...tp dalam mase tu jgk la aku blajar macam2...macam2 cara, macam2
kaedah..tu bkn pe...bekalan tok kemudian hari...

hidop aku selamat sekejap....sampai la benda yg same terjadi balik....
fall in love balik.....jatoh tergolek balik....kali ni lg parah...

terkilan pasal kali ni mmg aku yg salah...lg terkilan pasal salah wat keputusan...
tu aku mengaku....tp ko pon salah jgk...
kene la paham...
aku bukan malaikat bkn jugak syaitan....aku ni maknusia biase je....
mmg tetap akan wat salah....at least bg aku chance betolkn kesalahan aku....bkn hukum aku
aku mcm syaitan yg sentiase je wat salah...
berjuta2 terima kaseh kt besfren aku yg sudi mendengar....a
ku xkn lupe jase mu itu..
thanks sbb sudi mendengar tangisan aku...thankz sudi lepak ngan aku berjam2 kt
pakli 2...
lepas ni no more 100% komitmen.....cukop la 200% yg aku da bg sblm nih....
kalo dapat pon aku bg 50% je...bkn membalas dendam...tp
untuk diri sendiri...aku dapat rase bahagia tu menanti...



~love made to be broken~

pandangan mate aku: maafkan aku kalo ade yg terase membaca...sekadar untuk
muhasabah diri ini...xde niat laen....



No comments:

Post a Comment