Thursday, June 10, 2010

B . E . R . G . E . M . B . I . R . A .

SALAM....

cam biasalah suda lame x meng update blog aku nih...sampai
dh naek besawang agaknya...
aku seperti biasa la bz sket keje n dok ulang - alik melaka shalam...
satu hr kazen aku ade ckp dia ade makan beger tepi jalan yg sedap
giler...
sungguh tertanyer-tanyer a aku...apekah benar sedap sgt sampai bole
di gredkn sebagai A+ berbanding dengan beger william yg dia
gredkn A sahaje...
aku rase beger willian da bole dpt A++ dh patotnyer
kazen aku ckp dia bantai skali 2 bijik...so dgn rase tertanyer - tanyer
n xpuas ati aku pon set bile dia leh bawak aku g makan...

esk nyer xjd pasal kedai tu xbukak.....
lusanyer pon same gak....cilakak abg beger nih...
da kaye pon bukak a...aku nk g rase.....
keesokkn harinya kazen aku msg kate bukak...okeh set
maLam ni pegi...
dalam kol 11 dia pick up aku kt rumah teros chaw gi NILAI...

presenting...............beger kukus jalan rejang....


lokasinya dekat2 ngan INTI COLLEGE.....tp jgn terpedaye....ade
byk kedai beger kt situ....

kalo tgk dr segi penyediaan....aku rs biase je...sayur kobis, ade
mayonis, cili sos, blackpaper sos, dan len-len lg mcm beger regular
yg kt tepi jalan...



cuma beza nyer daging tu dia kukus dulu...pastu baru grill...


bro yg wat beger ni terbukti sgt skillfull dlm menyediakn beger ni...
presentation mmg mantap...kemas je...xde besepah2...


aku je beli dua....ayam n daging...nk rase betol2 sedap ke....
pastu set makan kt mamak dekat2 ngan kedai beger tu jgk...

bau je dah mmg mengganggu emosi aku dh....
beger ayam....prghhh sedap giler...daging dia lembot..
mmg superb a...
beger daging plak dh macam mcD dh....series sedap...

mmg benar la ape yg diwarwarkn oleh kazen ku itu...
rs dia mmg mantap...muka puas je masing2....
aku leh bagi A+ pasal dia sedap dan murah...kalo kt william
mahal tp sedap...so beger ni menang a...

len kali leh datang bli lg...hehheh

pandangan mata aku : on da way balik keter plak rosak tgh jalan pastu
keter peronda plus pulak cam haram...sumer tools xde..cilakak tol...
benda basic cam torch lite pon xde...xyah meronda la len kali...wat saket
je....

No comments:

Post a Comment